AMP, cum puteți crea valoare pentru website-ul dvs.

Odată cu trecerea anilor, soluțiile tehnice avansează. Website-urile devin tot mai sofisticate. Statisticile arată o creștere considerabilă a consumului de online de pe dispozitivele mobile, dar tot atât de multe website-uri ignoră aspectul AMP.

Experiența utilizatorului este tot mai importantă. Toate actualizările motoarelor de căutare au fost orientate să livreze utilizatorilor o experiență cât mai bună. Cine nu s-a adaptat a fost penalizat de către motoarele de căutare.

Nu înțelegem de ce mai există website-uri neoptimizate pentru dispozitivele mobile. Fie din ignoranță, fie din necunoștință. Cert este că de pierdut au doar proprietarii acestor website-uri.

În articolul de astăzi vom trece în revistă ce este AMP, cum a început aceasta și ce beneficii poate aduce pentru cei care îl folosesc.

Ce este AMP?

AMP este, în esență, un proiect open source care permite editorului să creeze conținut mobil prietenos. Îi permite să-l încarce într-o clipă, indiferent de dispozitiv.

Acest lucru se realizează prin rularea conținutului pe o versiune mai simplă de HTML în timpul procesului de dezvoltare a website-ului dvs., cu codul cunoscut sub numele de AMP HTML. Acesta elimină elemente care determină paginile web să se încarce mai lent pe mobil, cum ar fi JavaScript, în timpul dezvoltării web.

Vrem ca paginile web cu conținut bogat, cum ar fi video, animații și grafică, să funcționeze alături de reclame inteligente și să se încarce instantaneu.

Cu toate că declarațiile au fost făcute acum 5 ani, mulți dezvoltatori ignoră acest aspect. Motivul rămâne necunoscut, dar din perspectiva SEO acest lucru nu poate fi acceptat.

Cu Google concentrat pe furnizarea celor mai bune rezultate posibile pentru utilizatorii săi, această tehnologie a schimbat ușor mentalitatea motoarelor de căutare.

Articole recomandate:

Anterior, Google a acționat ca un hub pentru a orienta utilizatorii către alte website-uri. Paginile mobile accelerate își arată intenția de a menține utilizatorii pe același website cât mai mult timp, acumulând propriul conținut.

Care sunt statisticile din spatele AMP?

Google a declarat că în Google News există 75.000 de editori indexați, cu mulți care au adoptat deja AMP. Partenerii au inclus LinkedIn, Pinterest, BBC printre mulți alții.

Potrivit lui Rudy Galfi, managerul produsului AMP al Google, timpul mediu de încărcare pentru AMP-uri este de 0,7 secunde, în timp ce cele non-AMP este de 22,0 secunde.

În februarie 2016, Google a integrat oficial paginile bazate pe AMP în rezultatele căutării mobile.

Aceste modificări au atras după ele și schimbări în clasamente. Unele website-uri au câștigat poziții, altele au pierdut poziții importante. Cei care au adoptat la timp schimbarea au văzut deja avantajele.

Care sunt avantajele?

Prin urmare, cum pot paginile AMP (Accelerated Mobile Pages) să ofere valoare pentru webmasteri și editori atunci când vine vorba de conținutul lor? Mai jos sunt câteva avantaje.

Viteza website-ului. Conținutul se încarcă mai repede. Acest lucru oferă utilizatorilor o experiență mai bună atunci când navighează pe website. Poveștile apar mai curate în rezultatele căutării organice, fiind și mai ușor de citit.

Atunci când combinați conținutul de pe pagină, scripturile Analytics și bannerele/ferestrele pop-up, unele pagini web pot dura prea mult să se încarce. Conținutul formatat de AMP elimină aceste întreruperi.

Monetizarea rămâne încă posibilă.

Monetizarea conținutului. În ciuda faptului că AMP pune accentul pe conținut atunci când vine vorba de experiența utilizatorului, acest lucru nu elimină ocazia editorilor de a-l monetiza. Anunțurile și videoclipurile native nu sunt afectate din cauza flexibilității AMP.

Vizibilitate pentru editori. Pe lângă faptul că au propriul semnal verde, aceste pagini vor deveni, de asemenea, populare pentru utilizatorii motoarelor de căutare. Popularitatea vine datorită timpilor de încărcare rapidă.

Analiza AMP pentru vizitatori

Proiectul oferă editorilor opțiunile de a plasa una dintre cele două etichete pe website-urile lor pentru a urmări comportamentul vizitatorilor când vine vorba de conținut.

Google a adăugat un raport AMP la Search Console. În acest raport au fost oferite cele mai bune practici editorilor care doresc să remedieze probleme legate de aceste pagini.

Contribuție la performanța organică. Deși nu acționează ca un factor de clasament, AMP contribuie în continuare la prietenia mobilă și viteza paginii.

Sunt două aspecte esențiale ale algoritmului de căutare Google.

Gândiți-vă, dacă creați conținut optimizat pentru paginile mobile accelerate care generează click-uri și nu crește rata de respingere a website-ului dvs., Google va favoriza acest lucru pentru conținutul care este bine optimizat.

Ce website-uri au adoptat tehnologia?

În ciuda faptului că proiectul a vizat inițial editorii, acesta este încă aplicabil pentru organizațiile de comerț electronic. Acestea doresc să-și prezinte conținutul website-ului prin intermediul caruselelor în paginile de rezultate ale motorului de căutare.

eBay a fost printre primele platforme de comerț online care și-a lansat experiența de navigare AMP pe web mobil. Acuma este implementată și versiunea desktop.

Gigantul de e-commerce oferă unele dintre cele mai populare interogări de căutare ca exemple ale modului în care au implementat AMP, sub forma Camera Drones și Sony Playstation.

The Guardian a fost un alt pionier care a adoptat destul de rapid tehnologia. Au făcut articolele și funcțiile lor compatibile cu AMP, simplificând bara principală de navigare pentru a se asigura că vizitatorii website-ului sunt duși pe pagina relevantă.

Concluzii

Totul depinde de fiecare, în ceea ce privește adoptarea acestei tehnologii pe website-urile pe care le gestionează. Statisticile relevă tot mai mult importanța adoptării paginilor mobile accelerate.

Totuși, întâlnim foarte multe website-uri care nu sunt optimizate în acest sens.

După care, vine și partea amuzantă. Proprietarii acestora se plâng că nu apar în prima pagină cu rezultate. Am mai exprimat și cu alte ocazii un fapt. Pozițiile de top înseamnă multă muncă – SEO continuu.

Potrivit lui Jim Robinson, fondator și CEO al ClickSeed, AMP poate oferi valoare în termeni de SEO. Optimizarea aceasta „este mai puțin dependentă decât alternativele, cum ar fi Facebook Instant Articles sau Apple News”. Este un semnal că ar putea juca un rol important în viitorul mobilului web.

Propriul website bine optimizat înseamnă mai mult decât o carte de vizită. Dar mai mult decât atât, înseamnă o libertate de gestionare a conținutului oferit. Prin urmare, de ce să nu fie livrat într-o formă expresivă utilizatorilor.

Lasă un comentariu